Ogólne Warunki Sprzedaży (OWS)
1.1. Ogólne
(a) W niniejszych Ogólnych Warunkach Sprzedaży “Spółka” oznacza Lupher Spółka Jawna, „towary” oznaczają wszelkie przedmioty, które sprzedawane są przez Spółkę, “Kupujący” oznacza osobę firmę lub osobę prawną, która kupuje lub zgodziła się kupić towary.
Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży mają zastosowanie i stanowią część każdej umowy sprzedaży zawieranej przez Spółkę.
(b) Kupujący jest związany niniejszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży przy zrealizowaniu zamówień i zakupu. W przypadku niespójności pomiędzy niniejszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży a jakimikolwiek warunkami narzuconymi przez Kupującego, pierwszeństwo mają niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży.
(c) Umowa sprzedaży nie dojdzie do skutku, dopóki Kupujący nie zaakceptuje niniejszych Ogólnych Warunków Sprzedaży w sposób wyraźny. Każda płatność otrzymana za towary lub usługi oznacza akceptację niniejszych warunków i zasad.
1.2. Ceny
(a) Cena płatna za towary, o ile Spółka nie postanowi inaczej na piśmie, będzie w PLN.
(b) Ceny nie zawierają podatku od towarów i usług (VAT), który zostanie naliczony według obowiązującej stawki w przypadku sprzedaży na terenie Polski.
(c) W przypadku eksportu towarów, firma wymaga odpowiednich numerów VAT od Kupującego lub zastrzega sobie prawo do naliczenia podatku VAT od uzgodnionej ceny.
1.3. Płatność
(a) 10 % zadatek jest wymagany przy rezerwacji towarów, a całkowita kwota ma być płatna w całości w ciągu 7 dni roboczych od daty wystawienia faktury, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie. Zadatki nie zostaną zwrócone, jeśli umowa zostanie anulowana lub nie opłacona w określonym terminie.
(b) O ile nie uzgodniono inaczej na piśmie, płatność jest wymagana w pełnej wysokości przed dostawą Towarów.
(c) W przypadku, gdy umowa ma być lub może być zrealizowana w oddzielnych ratach, dostawach lub częściach, płatność za każdą ratę, dostawę lub część zostanie dokonana tak, jakby stanowiły odrębną umowę.
(d) Jeżeli płatność nie zostanie dokonana w terminie, wówczas bez uszczerbku dla jakichkolwiek innych praw Spółki, będzie ona uprawniona do naliczenia odsetek od zaległej kwoty w wysokości 5%.
(e) Dodatkowo i bez uszczerbku dla swoich innych praw, Spółka będzie miała prawo do odzyskania wszystkich bezpośrednich wydatków rozsądnie poniesionych w odzyskiwaniu zaległej kwoty.
(f) Jeśli Kupujący nie dokona płatności, gdy jest ona należna zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży, Spółka zastrzega sobie prawo, według własnego uznania i bez uszczerbku dla jakichkolwiek innych praw lub środków, do anulowania salda zamówienia.
W takim przypadku Spółka obciąży Kupującego odpowiedzialnością za koszty poniesione w związku z przygotowaniem towarów w trakcie produkcji lub przygotowania do wysyłki.
(g) Wszystkie płatności muszą być dokonywane przelewem bankowym, chyba że uzgodniono inaczej na piśmie, a wszystkie poniesione opłaty muszą być pokryte przez Kupującego.
(h) Sprzedawca zastrzega sobie prawo własności towaru do momentu zapłaty pełnej kwoty.
1.4. Gwarancja i rękojmia
(a) Wszystkie towary są zakupione przez nabywcę w takim stanie, jak widać i “ze wszystkimi wadami”, a sprzedający nie udziela żadnych oświadczeń ani gwarancji, wyraźnych ani domniemanych, w tym między innymi gwarancji przydatności handlowej lub przydatności do określonego celu lub jakiejkolwiek innej kwestii. Jakiekolwiek obietnice złożone przez Sprzedającego nie będą uważane za podstawy do gwarancji, że Towary będą zgodne z taką obietnicą. Sprzedawca nie gwarantuje, że wszelkie opisy, raporty i specyfikacje dotyczące towarów oferowanych do sprzedaży są dokładne lub kompletne.
Jeśli model lub produkt zostały pokazane Kupującemu, taki model lub produkt zostały użyte jedynie w celu zilustrowania ogólnego typu i jakości towarów sprzedawanych przez Sprzedającego i nie oznacza to, że Towary będą koniecznie zgodne z przedstawionym modelem czy produktem.
Sprzedawca zdecydowanie zaleca, aby Kupujący przeprowadził kontrolę towarów sprzedawanych na mocy niniejszej umowy – na miejscu lub w wybranym serwisie (na swój koszt). Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki braku kontroli towaru przez Kupującego lub za wszelkie nieścisłości, braki lub pominięcia w opisach, raportach i/lub specyfikacjach dołączonych do towarów.
Pracownicy lub przedstawiciele Sprzedającego nie są upoważnieni do składania jakichkolwiek oświadczeń lub zapewnień co do jakości, charakteru, rozmiaru, stanu, ilości itp. towarów oferowanych do sprzedaży niezgodnych z niniejszymi Warunkami. Wszelkie takie oświadczenia nie będą wiążące dla Sprzedającego ani nie będą podstawą do jakichkolwiek późniejszych roszczeń.
(b) Kupujący rozumie, że Towary opisane w niniejszym dokumencie były używane przez osoby inne niż Sprzedający. Kupujący jest ostrzeżony i przyjmuje do wiadomości, że takie Towary mogą zawierać niebezpieczne substancje chemiczne lub inne niebezpieczne materiały, które mogą być lub mogą stać się w wyniku reakcji chemicznej lub w inny sposób, bezpośrednio lub pośrednio niebezpieczne dla życia, zdrowia lub mienia (ze względu na toksyczność, łatwopalność, wybuchowość lub innych powodów podczas użytkowania, obsługi lub transportu). Z tych i innych powodów należy zachować ostrożność podczas użytkowania, obsługi, czyszczenia, regeneracji, utylizacji lub w jakimkolwiek innym czasie po tym, jak Towary opuszczą posiadanie i kontrolę Sprzedającego.
Kupujący niniejszym zwalnia Sprzedającego z wszelkiej odpowiedzialności wynikającej bezpośrednio lub pośrednio z obecności wyżej wymienionych chemikaliów lub materiałów, w tym między innymi z wszelkiej odpowiedzialności wynikającej bezpośrednio lub pośrednio z braku udzielenia przez Sprzedającego bardziej szczegółowego ostrzeżenia, a także z nieodpowiedniego ostrzeżenia.
c) Kupujący przyjmuje do wiadomości, że Towary sprzedawane przez Sprzedającego mogą być niebezpieczne, jeśli zostaną niewłaściwie użyte. Kupujący przyjmuje do wiadomości, że musi skontaktować się z oryginalnym producentem, aby uzyskać aktualne instrukcje instalacji i obsługi oraz inne informacje zapewniających bezpieczne użytkowanie Towarów. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek straty lub obrażenia wynikające z wad lub domniemanych wad sprzedanych Towarów lub z późniejszego użytkowania tych przedmiotów.
(d) Kupujący niniejszym zgadza się bronić, zabezpieczać i chronić Sprzedającego, jego dyrektorów, urzędników, pracowników i przedstawicieli przed wszelkimi zobowiązaniami, osądami, roszczeniami, rozliczeniami, stratami, odszkodowaniami, karami i zobowiązaniami odpowiedzialności, wyrokami, roszczeniami, stratami, szkodami, karami, zobowiązaniami i wydatkami (w tym opłatami i wydatkami adwokackimi) oraz innymi opłatami i wydatkami wynikającymi z powodu lub w związku z jakąkolwiek stratą, szkodą lub obrażeniami.
(e) Na mocy art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego Strony wyłączają odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu rękojmi (tj. art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego).
(f) Kupujący oświadcza, że towar widział, testował i nie wnosi zastrzeżeń co do jego stanu technicznego i wyposażenia.
1.5.Transport
(a) We wszystkich przypadkach ceny nie są wliczone w koszt transportu i ubezpieczenia do siedziby Zamawiającego. Chyba, że uzgodniono inaczej na piśmie.
1.6. Pakowanie i załadunek
(a) Jeżeli Towary muszą zostać przygotowane (zdemontowane) w celu zapewnienia bezpiecznego załadunku, zostanie naliczona opłata. Kupujący będzie musiał poinformować Spółkę w odpowiednim czasie o tym, jakiej metody wysyłki będzie wymagał, aby zapewnić, że nie zostaną poniesione żadne niespodziewane opłaty.
(b) Załadunek odbywa się w dniach od poniedziałku do piątku do godz. 16.00. Chyba, że uzgodniono inaczej.
1.7. Utrata lub uszkodzenie w transporcie
(a) Spółka nie ponosi odpowiedzialności za utratę lub uszkodzenie towarów po opuszczeniu terenu firmy.
1.8. Dostawa
(a) Wszystkie czasy i daty dostawy towarów są podane w przybliżeniu i nie stanowią podstawy do jakichkolwiek roszczeń.
(b) Dostawa może być zrealizowania dopiero po otrzymaniu całkowitej kwoty za Towary, chyba że zostało to inaczej określone na piśmie.
(c) O ile nie określono inaczej na piśmie, Spółka ma prawo do częściowych dostaw towarów.
1.9. Zmiany
(a) Spółka nie jest zobowiązana do zmiany jakiejkolwiek części umowy lub jakiejkolwiek pracy z nią związanej. Wszelkie zmiany lub uzupełnienia lub poprawki lub inne zmiany specyfikacji, w tym wszelkie zwiększenie lub zmniejszenie ilości towarów lub wszelkie zmiany rysunków lub jakości jakichkolwiek towarów będą, na żądanie Kupującego, podlegać weryfikacji i muszą być zaakceptowane przez Spółkę w formie pisemnej. Wraz z takimi zmianami mogą się wiązać dodatkowe koszty.
(b) W przypadku jakiejkolwiek zmian lub zawieszenia prac przez Kupującego, Spółka ma prawo do korekty ceny umownej odzwierciedlającej związanych z tym kosztów oraz do korekty terminów lub harmonogramów dostaw.
1.10. Przechowywanie
(a) Jeżeli Spółka nie otrzyma instrukcji wysyłkowych umożliwiających wysłanie towarów w ciągu 14 dni od otrzymania płatności, Kupujący powinien w tym czasie odebrać dostawę lub zorganizować magazynowanie.
(b) Jeśli Kupujący nie odbierze dostawy lub nie zorganizuje składowania jak wyżej, Spółka będzie uprawniona do wystawienia faktury i otrzymania zapłaty za koszty składowania. Zgodnie z niniejszymi Ogólnymi Warunkami Sprzedaży Spółka może zorganizować magazynowanie w innym miejscu w imieniu Kupującego, a wszelkie opłaty za magazynowanie, ubezpieczenie lub przestój ponosi Kupujący.
1.11. Opisy i specyfikacje
(a) Wszystkie opisy i ilustracje oraz dane dotyczące wagi i wymiarów wydane przez Spółkę w katalogach, cennikach, materiałach reklamowych i specyfikacjach wysyłkowych są jedynie ogólnymi opisami i przybliżeniami i nie stanowią części żadnej umowy ani nie stanowią podstawy do jakiejkolwiek odpowiedzialności ze strony Spółki.
(b) Spółka zastrzega sobie prawo do zmiany wszystkich specyfikacji bez wcześniejszego powiadomienia i ogłoszenia.
(c) Godziny pracy maszyn (mtg) nie mogą być zagwarantowane przez Spółkę, które nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne różnice.
1.12. Dokumenty
(a) Spółka nie jest odpowiedzialna za uzyskanie i dostarczenie dokumentacji i certyfikatów CE. Będziemy starali się dostarczyć jak najwięcej odpowiedniej dokumentacji, jednak w przypadku poniesienia opłat zastrzegamy sobie prawo do przeniesienia kosztów na Kupującego.
(b) Wszelką dokumentacją wymaganą przez nabywcę w celu eksportu maszyn, tj. świadectwami pochodzenia itp. zostanie obciążony Kupujący, chyba że zostanie to wyraźnie uzgodnione i określone na piśmie.
2. RODO
(a) W związku z zapisami art. 13 oraz art. 14 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE. z 2016 r., L 119, poz. 1) informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:
Lupher Sp.j. Import-Export Maszyn i Urządzeń Budowlanych mgr inż. Henryk Lupa i Dariusz Dutka
(b) Administratorem Danych Osobowych jest Lupher Sp.J.
(c) Dane kontaktowe Administratora to: rodo@lupher.pl
(d) Administrator przetwarza Dane Osobowe w następujących celach:
– umożliwienie zawarcia i wykonania umowy w przedmiocie zawarcia umowy sprzedaży towarów (art. 6 ust 1 litera b RODO),
-przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, w szczególności względem organów państwa, w tym podatkowych (art. 6 ust 1 litera c RODO),
– związanych z dochodzeniem ewentualnych roszczeń, odszkodowań (art. 6 ust 1 litera f – prawnie uzasadniony interes).
– marketingu bezpośredniego – przez czas trwania umowy art. 6 ust 1 litera f – prawnie uzasadniony interes).
(e) Podanie Danych Osobowych jest dobrowolne, ale konieczne dla zawarcia i wykonania umowy. Nie podanie danych będzie skutkowało brakiem zawarcia umowy.
(f) Dane jakie Administrator przetwarza to: imię i nazwisko, numery identyfikacyjne – PESEL, numer dowodu osobistego, numer paszportu, itd., dane o lokalizacji, identyfikatory internetowe – email lub nazwa profilu na portalu społecznościowym, itd.
(g) Dane Osobowe nie są profilowane, ani przetwarzane w zautomatyzowany sposób.
(h) Dane Osobowe nie są przekazywane do państw trzecich.
(i) Odbiorcami Danych Osobowych mogą być dostawcy usług kadrowych, księgowych, usług IT, organy lub podmioty publiczne uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
(j) Dane Osobowe będą przetwarzane przez czas wykonywania/obowiązywania umowy, a nadto przez okres, na który przepisy prawa mogą obligować Administratora do przetwarzania danych przez określony czas, jak również do czasu upływu okresu przedawnienia ewentualnych roszczeń zarówno Administratora jak i Państwa, w zależności co nastąpi później.
(k) Osoba fizyczna, której dane są przetwarzane ma następujące prawa:
– do żądania od administratora dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą,
-ich sprostowania,
– usunięcia (na warunkach określonych w art. 17 RODO),
– ograniczenia przetwarzania,
– prawie do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
-do przenoszenia danych,
– jeżeli przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
(l) Ma Pan/Pani prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, jeżeli uważa Pan, że przetwarzanie Państwa danych osobowych narusza przepisy prawa: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
3. Informacje poufne
(a) Informacje Poufne obejmują (bez względu na sposób ich przekazania lub udostępnienia – ustnie, pisemnie, na nośniku elektromagnetycznym lub innym, a także w inny sposób): (1) wszelkie informacje lub dokumenty przekazane lub udostępnione przez Sprzedającego w związku z realizacją umowy sprzedaży towarów, (2) wszelkie informacje stanowiące tajemnicę przedsiębiorstwa w rozumieniu ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, w tym między innymi: informacje o wartości gospodarczej, w tym handlowe, techniczne lub organizacyjne, know-how dotyczące Sprzedającego lub jego współpracowników lub kontrahentów, oraz (3) następujące informacje:
1) prawnie chronione dane osobowe;
2) informacje o strategii i organizacji przedsiębiorcy;
3) informacje o systemach informatycznych i oprogramowaniu;
4) informacje o zasadach dystrybucji oraz zaopatrzenia;
5) informacje dotyczące cen;
6) informacje o klientach i dostawcach;
7) informacje o wewnętrznych przepisach i procedurach;
8) informacje o organizacji i przebiegu procesów, w tym procesów technologicznych i produkcyjnych, a także informacje o rozwiązaniach technologicznych i technicznych (zastosowanych albo rozważanych);
9) informacje o podejmowanych lub planowanych przez Sprzedającego działaniach z zakresu marketingu i promocji, jak również o planach biznesowych.
(b) Informacje Poufne w każdym przypadku stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa Sprzedającego i mogą zostać ujawnione osobom trzecim wyłącznie w następujących przypadkach:
1) uzyskania przez Kupującego uprzedniej pisemnej zgody Sprzedającego na ujawnienie Informacji Poufnych, wyszczególniającej Informacje Poufne, które mogą zostać ujawnione;
2) jeżeli obowiązek ujawnienia takich Informacji Poufnych nakładał będzie na Kupującego
– przepis prawa powszechnie obowiązującego,
– prawnie wiążące żądanie sądu powszechnego, sądu administracyjnego albo organu administracji publicznej wydane w ramach prowadzonego postępowania sądowego albo administracyjnego,
– prawomocne i wykonalne orzeczenie sądu powszechnego,
– jakakolwiek inna ostateczna i wykonalna (prawomocna) decyzja, postanowienie, nakaz lub inny akt o podobnym charakterze wydany na podstawie i zgodnie z przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
(c) Sprzedający może dochodzić od Kupującego, który naruszył swoje zobowiązania w zakresie Informacji Poufnych odszkodowania w pełnej wysokości faktycznej i bezpośredniej poniesionej szkody.